دیروز از کسی شنیدم که اگر مادری که سیتی زن آمریکاست برای فرزند پسر بالای 18 سال (و البته مجرد) خود فرمهای مربوطه را پر و تقاضای گرین کارت کند بین 8 تا 10 سال طول می کشد تا گرین کارت برای آن شخص بیاید...
کسی که این مطلب را به من گفت انسان موجهی بود و با اطمینان کامل حرف می زد و ادعا داشت که چند نفر از بستگانش همین شرایط را داشته اند و الان سالهاست که در انتظار روادید ورود به امریکا به سر می برند...می گفت سریعترین راه برای گرفتن اقامت امریکا ازدواج با یک آمریکائیست که آن هم ممکن است تا دو سال پروسه زمانی اش طول بکشد...!
این حرفها برای من که شمارش معکوس برای رفتن به آمریکا را شروع کرده بودم غیر قابل تصور و بیش از حد دردناک بود...یک لحظه پیش خودم فکر کردم نکند واقعا چنین باشد و مادرم برای دلخوش کردن من به خیال خود با دروغهای مصلحت آمیز سعی داشته که انتظار و زندگی را برای شاخ شمشادش آسانتر کند...(مادرم به من گفته بود که تا دو سال بعد از اقدام کردن برای من گرین کارت من حاضر خواهد شد و در صورت ازدواج با یک تبعه آمریکا این پروسه زمانی شش ماهه خواهد بود.)
برای من بی اندازه مهم است که بدانم حدودا تا چند سال دیگر ایران خواهم بود...اگر کسی در این زمینه اطلاعاتی دارد و یا با منابع و افرادی در تماس است که میتواند اطلاعات موثق برای من بگیرد دریغ نکند...به خدا انقدر ها هم نازک نارنجی نیستم که اگر حتی بدانم تا اخر عمر محکوم به زندگی در این ویران سرا هستم دچار افسردگی و احیانا جنون شوم...فوق فوقش دوچرخه ام را بر میدارم و با یک شعار دهان پر کن راه میفتم دور دنیا و تازه کلی هم معروف می شوم و هر روز برایتان از دیدنی ها و اتفاقات سفرم مینویسم...شاید هم بروم زن بگیرم و چهار دستی بچسبم به همین زندگی سگی...! به هر حال مواجهه با تلخترین واقعیت ها هم بهتر از سر فرو کردن در برف است...
تو را به خدا یکی به من بگوید من چند سال دیگر ایران هستم.
بعد التحریر:
با عرض شرمندگی حدود 48 ساعت به علت تمام شدن پهنای باند این وبلاگ قابل دسترس نبود که با هماهنگی که با عزیزان جابلاگی به عمل آمد این مشکل مترفع شد.
بعد از دو روز آمدم و پانزده کامنتی را که قبل از آوت آف ریچ شدن وبلاگم برایم گذاشته بودید خواندم...ای بختم سیاه...! شما که همه آیه یاس خوانده اید...باور کنید اگر زبانم لال قرار باشد تا ده سال یا حتی پنج سال دیگر همین آش باشد و همین کاسه، خودم با همین دستها خودم را خفه میکنم...
یک اولتیماتوم برای مادرم:
48 ساعت بعد از خواندن این نوشته فرصت داری که یا بروی در ده کوره های اطراف سندیگو بگردی و یک دختر ترشیده ی مکزیکی تبعه آمریکا پیدا کنی و چندهزار دلار به او بدهی و راضی اش کنی بیاید به صورت مصلحتی یا غیر مصلحتی یا هر کوفت دیگری که خودش میداند با من ازدواج کند...(کوبایی هم باشد قبول است...) ...و یا اینکه بروی جلوی کاخ سفید یا چه میدانم اداره ایمگریشن آنجا تحصن کنی و اگر لازم شد شلوغ بازی در بیاوری و حتی خنچ بکشی و گیس بکنی بلکه دلشان نرم شود و نوبت من را جلو بیاندازند...شوخی هم ندارم...عمرم را که از سر راه نیاورده ام...اگر باز هم پشت گوش بیاندازی و بیخیال بازی در بیاوری به همان شیرخشکهایی که به خوردم داده ای قسم می روم معتاد و ولگرد و انگل اجتماع می شوم...!
...بعدا نگی که نگفتی!
salam aziz.man aydin hastam aziz jan. man namzaam chan vaghtyke ke citizenisho gerfte. man ham mikham az tarighe vizaye namzadi beram.on tori nke vakile namzadam behem gofte gozashte az sharayete sefaratoi ke mikhay beri hododan 3-6 mah tool mikeshe. motmaen bash ke movafagh mishi . baraye man ham arezo0 kon. age beshe man mordad mahe emsal miram pishe namzadam . man do0sesh daram. age khoda ham bekhad ghablesh ba shahbale shabpare ham ye album midam. be fine dear
March 22, 2008 7:27 PM
سلام
خواهش میکنم حتما جواب من را بدهید
من هنوز 21 سالم نشده است
و یک دختری در امریکا پیدا شده که باهام ازدواج کنه
حالا بنظر شما سفارت امریکا به کسی که زیر 21 سال باشه زودتر ویزای نامزدی میدن یا بالای 21 سال باشه زود تر میدن
راستی از طریق سفارت امریکا در ترکیه اقدام کنم یا سفارت امریکا در دبی
منتظرم
ممنونم
خداحافظ
January 13, 2007 1:46 PM
fekr kon khanevadat kareshoon dorost besh bekhatere to ke senet az 21 gozashte naran khob alan migin adam bayad chi kar kone ayande chand nafar be khatere to zire solal bere mage 14 sale pish midoonesti ke 14 sale bad karetoon dorost mishe va sene to az 21 migzerehala bayad chi kar kard bayad adam khodesho bad bakht kone ke ba ye ensane gharibe ke nemishnasish ezdevaj koni ke faghat bekhatere inke beri 3 sal ya bishtar asir beshi va nahayatan joda beshi baye shenasname khat khorde vaghan bayad chi kar kard
November 24, 2006 1:18 AM
آره جوون. به نظر میرسه که بیش از دو سه سال مهمون ایران باشی. حالا که ایران هستی خوب زندگیات رو بکن که چند سال بعد تا آخر عمر محکوم به افسردگی و احيانا جنون میشی! ولی این خیلی مسخره است که این موضوع اینقدر برات مهمه و سایتهای قوانین مهاجرت به امریکا رو چک نمیکنی!
November 5, 2006 4:10 AM
ويبلاگ با حالي داري
خوشم اومدازت
پيش ما بيا .
خوشحال مي شم.
October 22, 2006 11:13 AM
بشین همینجا دم دل من و زندگیتو بکن.... ول کن این حرفا رو ...همینجوری پیش بری عمرت پر میشه ها.... از ما گفتن.....اگه تو به یو اس رسیدی ،من گیسامو میکنم :))
قربونت
بوس بوس بوس
October 16, 2006 3:36 PM
فکر می کنم رفتن از طريق عادی و با دعوت یه فرد عادی رو بايد از ذهنت پاک کنی...
October 13, 2006 4:40 PM
فکر نمی کنم آمریکا هم بروی راضی شوی جانم...اشکال از مکان نیست...کرم از خود درخت است
October 9, 2006 2:51 PM
شراگيم... پرسيدم. حرفهايی که گفته رو ميگم بهت اما مدام تاکيد کرد که يک وکيل مهاجرت بگيری و شرايط را بگی خيلی راحت تر ميتونه راهنماييت کنه.
ببين. برای ويزای تحصيلی بستگه به ايالتی که ميخوای بری و رشته ای که ميخوای بخونی شرايطش فرق ميکنه. کسی هم بايد باشه(يا خودت) که از سی هزار تا صدهزار دلار پول نقد بزاره توی بانک به عنوان وثيقه که از اون بابت پول دانشگاه برداشت بشه و تضمينی باشه که ميتونی شهريه ات رو بدی. باز هم بسته به مقطع تحصيليت تعداد سال ويزات فرق ميکنه. يعنی جاهايی که بيشتر ايرانی نشين هست اگر بخوای بری هم سخت تره هم کارش بيشتره انگار. اينهم که با وجودهمه شرايط کارت درست بشه و يزا بهت بدن اصلا معلوم نيست و خيلی نميشه روش حساب کرد.
بهم گفت يک وکيل مهاجرت ۵۰۰ دلار ميگيره برای جلسه اول و تو شرايطت رو ميگی و اون راهنماييت ميکنه بهترين راه اومدن چيه و چطوريه..بعدشم مثل اينکه حداکر تا ۳۰۰۰ دلار ميگيره و ميره اونجا طرف ميشه برای کارهای مهاجرتت.
و گفت فقط شرايط کسانی که مثلا پدر و مادرشون اينجان و ميخوان ويزا بگيرن با هم يکيه که اونم حدود ۷-۸ سال طول ميکشه.
توضيح بيشتر خواستی بهم بگو....
October 9, 2006 9:42 AM
with everything that your mother says about you, i am just wondering don't you want to come to europe instead of pishe sheytane bozorg? khodam barat ye dokhtar khoshgel joor mikonam
October 9, 2006 1:06 AM
benevis dige poste jadido!!kheili khub minevisi vali dir be dirrrrrrrr,,:D
October 8, 2006 9:57 PM
تعارف نکنید...خودتان باشید...اولین کسی که حاضر شود بدون مهریه و یا بدون توقع گرفتن خرجی از مرد (نفقه) و به صورت کاملا برابر ازدواج کند یک جایزه بی نظیر پیش من دارد. ...................خواستم جواب سوالتون رو بدم بله هسته خود من با ۱۴ سکه مهریه ازدواج کردم با این که شوهرم وضعش خوبه اما خرجم رو خودم میدم نه این که شوهرم نخواد بده بلکه خودم نخواستم همیشه روی پای خودم وایسادم ارزشم ومقامم رو به مهریه ندونستم برای دوستام جالبه که این طوری هستم خیلی ها سرزنشم میکنند اما خوب یه جیزایی فقط خودت میدونی ارزشش جیه مثل شخصیتت مثل عشقت مثل ایمانت یه تماشاچی نمیدونه شراگیم عزیز یه کم خوش بین تر رو عوض کن این رو کسی میگه که از اولین خواننده های وبلاگته اما هیچ وقت کامنت نگذاشته موفق باشی
October 8, 2006 2:58 PM
..... کمک کنيد هولش بديم چرخ ستاره ينچره تو اسمون شهری که برق ستاره خنجره گلدون سرد و خالی رو بذار کنار ينجره بلکه با ديدنش يه شب وابشه چند تا حنجره...به ما که خسته ايم بگه خونه بهار کدوم وره........ کنار تنگ ماهيا گربه رو نازش ميکنن سنگ سياه حقه رو مهر نمازش ميکنن.. اهای فلک که گردنت از هممون بلندتره به ما که خسته ايم بگو خونه بهار کدوم وره...خونه بهار کدوم وره...... قسمتهايی از يک شعر بلند از شاعر و طنز يرداز معاصر زنده ياد عمران صلاحی ....عزيزی که خيلی زود به طبيعت ييوست و مارو تنها گذاشت . يادش باقی و راهش ير رهرو باد........
October 7, 2006 10:30 PM
شراگيم چيزی که به نظرم ميرسد بهترين و راحت ترين راه برای رفتن است ويزای دانشجويی است. يکی از آشناهای من با اين شيوه رفت. دست کم ۵ سال ويزا داری و ميتوانی در طی اين مدت کارهايت را بکنی و اقامت بگيری.
اگر خواستی برای تحصيل و اين حرفها بگو تا من از اون شخص سوالات لازمه رو بپرسم.
October 7, 2006 1:34 PM
salam,
ye rahi hast ke beshe dar kamtar az 6 mah beri oonja. visaye namzadi ! albate bayad hamechiro ba taraf hamahang koni dige
etelaate bishtar khasti begoo
GOOD LUCK SHERI
October 7, 2006 11:36 AM
سلام شراگیم، چند روزی ست که دوباره آلمان هستم. متأسفانه سفر نسبتن کوتاهی بود. شاید در سفر بعدی.
October 6, 2006 12:55 PM
گربه وحشی جان من يقه کی را گرفته ام که تو دومی اش باشی؟:)
به هر حال اگر با نوشته آخرم انقدر احساس های منفی و مزخرف منتقل کرده ام عذر ميخوام...:)
October 5, 2006 12:22 AM
ااوووه..البته اين را هم بگويم که منظورم از ميشناسم اين نيست که تو را و تمام زواياي روحی و فکريت راميشناسم. سوء تفاهم نشود. و نيايی يقه ام را بگيری که چطور ادعا ميکنم که ميشناسمت.
October 4, 2006 11:30 PM
شراگيم جان...بله...من قبول دارم که امکانات اينجا با آنجا قابل مقايسه نيست. اما تو قبول نداری که نبايد همه فکر و ذکر و انگيزه و هر چيزی که داری يا نداری را در گرو آمريکا رفتنت بگذاری؟
راستش وقتی که می آيم و اين پستت را ميخوانم ياد آدمهای بيکاری کيافتم که حال و حوصله هيچ تلاشی را برای زندگيشان ندارند و فکر ميکنند اگر مهاجرت کنند به آنطرف از زمين و آسمان برايشان خواهد باريد. (منظورم تو نيستی هااا...)
با اينحال من جای تو نيستم. قبول دارم تنها زندگی کردن سخت است. با اينحال من به عنوان کسی که تو را می شناسد و گپ و گفتگويی داشته دلم نميخواهد فکر کنم که شراگيم شده يک طبل توخالی که فقط صدا ميدهد و نااميد شده از همه چيز. اگرچه شايد واقعا هم اينطور نباشد. اما اين پستت به شدت ناراحتم کرد...نه بابت تو...بابت اينکه چقدر بايد اوضاع و احوال مملکت و جوانهايمان به هم ريخته و درب و داغان باشد که بخواهند به اينجاها برسند.
به هرحال...اميدوارم که خيلی زود کارت برای رفتن درست بشود و بروی و خلاص شوی.
ببخشيد بابت زياده گويی...
October 4, 2006 11:28 PM
doste azize man salam
omidvaram halet khob bashe.
az inke javabamo dadi yek donya mamnonetam.
behet ham ke eshare karde bodam sene kami daram.hala vaghean mifahmama donestane bazi chiza baram moheme ke didam ro ye seri az masael baz beshe.baz ham mamnon ke javabamo dadi.mifahmam ke intore baraye khanandegane in weblog hata taze vorodian ehteram va arzesh gheli
hala har tarze fekri ke mikhan dashte bashan..
afarim bar shoma.
omidvaram har ja hasti shad bashi va sar boland
October 4, 2006 5:20 PM
گربه وحشی جان (شماره ۳۵):
چه کسی منکر اين هست که امکانات کار و تحصيل و زندگی در کشوری مثل آمريکا با کشور فلک زده ای مثل ايران قابل قياس نيست؟ اينجا يک عمر هم جان بکنی نهايتا بتوانی يک ماشين پرايد (بخوان اسباب بازی) سوار شوی و شرمنده صاحبخانه ات نمانی...چه اینجا و چه آنجا باید کار کرد...اینجا کار میکنی که زنده بمانی و
انجا کار میکنی که زندگی کنی...همین یک دلیل فکر کنم کافی باشد...در ضمن فراموش نکن که وجود مادرم آنجا برای من یک تکیه گاه قوی روحی و عاطفی ست...
October 4, 2006 4:35 PM
شراگيم قصدم نمک روی زخم پاشيدن و نصيحت الکی نيست ولی واقعا برام اين سوال پيش آمده که چرا تو همه زندگيت رودر گرو آمريکا رفتن ميدونی؟
فکر ميکنی اونجا برات حلوا خيرات ميکنن؟ يا چون مامی جون اونجاست ميری و اونجا و پادشاهی ميکنی واسه خودت؟ غير ازاينه که اونجا هم بايد مثل خر (بلانسبت) کار کنی؟ و خيلی شغلهای پستی هم هست که بايد بری سرشون؟
October 4, 2006 9:49 AM
سلام
براي مهاجرت به كانادا با اي ميل زير مي توانيد تماس بگيريد. موسسه اي معتبر در فرانسه، آقاي متقي فرد بسيار مهرباني هستند كه به من هم كمك كرده اند. از طريق كانادا راحت تر مي توانيد براي آمريكا اقدام كنيد. موفق باشيد
contactngconsulting@yahoo.ca
October 4, 2006 1:45 AM
ورونیکا نه ها! ورونیک...می پرسم...آیدی تم اد کردم هر وقت آن شدی میگم بهت!
نه که تو هم همه وبلاگای منو میخونی؟! حالا اصلا منو یادته؟!
October 4, 2006 12:38 AM
خب من یه راه بلدم...ظرف 1 سال هم آمریکا ای! اما نمیدونم واقعا شرایطش چطوریه..خرجشم خیلی بشه 3000 دلار...بپرسم برات؟!
October 3, 2006 3:08 PM
شری جان اولا که تو سی سالت نيست الکی سن خودت رو بالا نبر و اوقات مارو هم تلخ نکن ..... بابا ما تازه اول چل چليمونه و حالا حالاها خيال يير شدن نداريم نه روحا و نه جسما......عکسامو که برات فرستادم انصافا و وجدانا به من مياد که يه يسر بقول خودت گنده بک مثل تو داشته باشم ... درثانی تو هرچقدر هم که بزرگ شده باشی برای من همون شری کوچولوی کدو قل قلی هستی... حالا از اين حرفا بگذريم و بريم سر اصل مطلب نه عزيز جان اين کارها با هزار دلار نميشه من بايک وکيل صحبت کردم ده هزار دلار ميخواد من ميتونم اين مبلغ رو بدم ولی طرق گارانتی نميکنه يعنی اينکه يولت رو هواست و ممکنه نشه.....بهترين کار همون اقداميست که برات کردم وبايد مراحل قانونيش طی بشه .. در مورد ازدواج هم به اين سادگيها نيست کاتلين رو که خاطرت است نوازنده ويلون سل حاضر بود اين کار رو بکنه و اتقافا عکس تو رو هم دیده بود.ولی با این اخبار بدی که از ایران هر روز و هرروز بگوش ما میرسه در رابطه با خشونت بر علیه زنان و سرکوب مردم و شروع اعدامها و بستن روزنامه ها و نارضایتی مردم از جمهوری اسلامی و خلاصه این اوضاع شلم شوربای ایران نمیخوام ریسک کنم و اگه این دختر ه ایران بیاد و براش اتفاقی بیفته من هرگز خودمو نمیتونم ببخشم ... یس بهتره صبر کنی و از مسیر درست حرکت کنی..... درضمن اصلا و ابدا خوشم نمیاد در مورد همجنسای من این کلمه زشت رو بکار ببری. دختر ترشیده یعنی چه؟؟؟ خوبه یکی بخود تو بگه یسر ترشیده . . سی دی هم که یک کار فرهنگی و از سروده های خودم است هفته اینده کار ضبطش تمو مه. برات میفرستم تو قرار بود برای روی جلدش یه طرح بدی یس چی شد؟؟.هزار وعده خوبان یکی وفا نکند. بوس..بوس...باي
October 3, 2006 12:41 PM
به به به...ببين کی اينجاست...معرفی میکنم...فيروزه خانم (شماره ۲۵)...نويسنده...ترانه سرا...گوينده و مجری صدا مخملی برنامه های رادیویی و تلویزیونی...گاه گداری خواننده و نيز از فعالين حقوق زنان و مهمتر از همه اينها مادر شراگيم زند...(بزنم به تخته)
...از معرفی که بگذريم به قول اون پسرک در فيلم ده " ببين مادر من...تو هر چقدر هم که در اين موارد با من حرف بزنی من نخواهم پذیرفت و نخواهم قبول داشت..."
...بابا جان دانشگاه را ديگر بخواهم هم نميتوانم ادامه دهم...انصراف دادم تمام شد و رفت پی کارش...فکر کنم در مورد اين قضیه خيلی با هم صحبت کرديم...من مطمئنم که اگر فوق ليسانس دانشگاه آزاد را هم می گرفتم يک ابسيلون شرايطم تغيير نکرده بود...!
بگذريم...من نمیفهمم...تا الان که می گفتی دو سال...تازه ماکزيمم دو سال...يک دفعه يک سال به عمر من تخفيف دادی و ميگويی حدودا سه سال...؟؟ فکر کنم چهار نفر ديگر بيايند کامنت بگذارند و از سختگيريهای بعد از ۱۱ سپتامبر بنويسند همان پنج سال می شود...!
جای اين حدس و گمانه زنی ها سر جد بزرگوارم برو يخه ی يک وکيل پفيوز را آنجا بچسب و بگو من اين سوئيت هارت هانی گنده بکم را از چه راهی سريعتر ميتوانم بياورم اينجا...هزار دلار بچپان ته جيب وامانده اش راه و چاه و فوت کوزه گری اش را بپرس و بخواه که پیگیر کار من باشد...آدمی که ماشین شصت هزار دلاری سوار می شود هزار دلار پول تو جیبی اش است...بعد از اینهمه سال دو تا فرم اینترنتی پر کردن و پست کردن برای اداره مهاجرتی که شتر با بارش آنجا گم می شود یکجور حواله کردن کار به حضرت عباس است...
يعنی واقعا در هيچ کجای آن سنده ي گوه (ببخشید...اعصاب ندارم!) يک دختر ترشیده پيدا نمی شود که بخواهد با پسر باکمالاتی مثل من ازدواج کند؟
مرده شور این دخترها را ببرند که آنجا که نباید زرت و زرت عاشق من می شوند و آنجا که باید تخمدانشان هم من را حساب نمیکنند...!
آخر سوئیت هارت مادر من...من دیگر نزدیک سی سالم است...شوخی نیست...امروز فرداست که دست و پایم را دراز کنم و فاتحه مع الصلوات...! باز هم به قول آن پسرک در فیلم ده (که من هرچه تکه کلام دارم از او دارم): " اونموقع دیگه نمیتونی بگی من دلم برای پسرم تنگ شده...!"
علی ایحال جدای از شوخی های با جا و بیجایم ذوق زده ام کردی با کامنتت...سر درد و دل و ايضا شوخی ام باز شد...میدانی که دوستت دارم و نیازی به تکرار نیست....باز هم از اين کارها بکن...:)
October 3, 2006 10:27 AM
ببین اگه یه راه درست درمون پیدا کردی به منم بگو ... حالا اگه تونستم از یه نفر خیلی نزدیکم که اونجاست می پرسم برات....اتفاقا خودم تو فکرشم ولی به کسی نگفتم ... احتمالا مامان بابام وحشت میکنن ... صداشو در نیار ... البته یه راهی که خودم شاید امتحان کنم پذیرش از دانشگاههای اونجاست که در صورتیکه ریز نمرات دانشگاهیتو براشون بفرستی و اونها هم پس از بررسی ریز نمراتت برای تحصیلات تکمیلی می پذیرنت و یه موافقتنامه میفرستن به آدرست که حداکثر ۲ماهه با در دست داشتن اون بری سفارت بهت ویزا میدن ولی از اونجاییکه جنابعالی ترک دانشگاه فرمودین این شیوه راهگشا نمیباشد ... آخی نازی
October 3, 2006 10:20 AM
يسری با موهای سياه یریشت و سکسی....... ميگم شری جونم وقت کردی يه جند تا نوشابه هم واسه خودت باز کن .... چیزی که اینجا فراوونه مرد سکسی و زن سکسیه.... تا دلت بخواد همه چشم و دل سيرند . اگه چيز بهتری داری رو کن شايد تونستم کاری برات بکنم هانی جان.
October 3, 2006 9:48 AM
شری جان اول اینکه انسان میتونه موجه بقول خودت باشه و در مورد چیزهایی که از ان اطلاع نداره حرف بزنه... این عادت اکثر ما ایرانیهاست... درثانی اگه تو دانشگاه رو نیمه کاره رها نمیکردی و مدرک لیسانس الکترونیک رو میگرفتی کارت اسونتر بود و میشد از طریق بیزینسی که ما داریم بیایی....درحال حاضر حدودا ۳سال باید صبرکنی بعد از جریان ۱۱ سیتامبر باوجودی که ایرانیها در ان قضیه نقشی نداشتند و عاملین ان جنایت فجیع از عربستان سعودی بودند اوضاع بکلی فرق کرده. بخصوص با این دولت بی کفایت و کاسه های داغ تر از اش اسلامی در ایران و سخنان ابلهانه رییس جمهور شما در نطق های انچنانی ایرانیها در لیست سیاه قرار گرفته اند و کارها کمی سخت تر شده است..بگذریم که این ظاهر قضیه است و مصرف داخلی دارد و انان در نهان سازشهایی با شیطان بزرگ کرده اند . بهرحال بهت توصیه میکنم... بجای شمارش معکوس برگرد به دانشگاه و درست رو تمام کن...... از ما گفتن از تو هم نشنیدن هانی ... دیگه خود دانی در ضمن هر چی میخوای بشی بشو ولی منو تهدید نکن که ضرب المثلی داریم که میگه خر خاک میخوره دودش تو چشم خودش میره البته میدونم که شوخی میکنی تو یسر بسیار مهربان و جنتلمن و فهمیده ای هستی درضمن قلم بسیار زیبایی هم داری نوشته هات رو همیشه میخونم خوش تیب هم نیستی که هستی دوست داشتنی و بی شیله ییله حالا با این تعریفها حتما دوستات میگن ِیسری که مامانش تعریفش رو بکنه عمه اش هم باید قربونش بره ...... بوس..بوس.. ای لاو یو سوییت هارت با یکدنیا دلتنگی.....
October 3, 2006 9:08 AM
شراگيم من اطلاعاتی دارم که حرف مادر شما رو تاييد می کند ولی يک امايی داره و اون هم اينکه بعد از ۱۱ سپتامبر همه ی پرونده ها رو خيلی کشش ميدند برای همين شما به هر کدوم ـ در صورتی که بد شانسی خاصی نياری ـ يک تا يک سال و نيم اضافه کن. يعنی از طريق مادرت ۳ تا ۳ سال و نيم و از طريق ازدواج يک سال تا يک سال و نيم. اگر کسی برای خواهر يا برادرش اقدام کنه روند معمولش ۱۲ ساله هست اما نه برای فرزند يا پدر و مادر. در ضمن اگر بالای ۲۱ سال باشی پروسه ی شما می تونه ۳ تا ۵ سال طول بکشه.
من شماره تلفن رايگان يک وکيل ايرانی در امور مهاجرت به امريکا رو دارم که ميتونی باهاش تماس بگيری و سوال کنی اما اگر می خوايش بهتر است يک ايميل يا ای دی ياهو بهم بدی تا شماره رو برات بفرستم. اگر می خوای يک خبری بهم بده.
October 3, 2006 2:34 AM
شری جان فعلا که بايد بشينی ورد دل ما و با هم سماغ بمکيم داداش اينجا رو بهت راست گفتن..
اگه به فکر ازدواج هستی بايد بهت بگم برای اعلام ازدواج بايد مدارک رسمی از طرف دولت ايران و دولت امريکا داشته باشی يعنی عروس خانوم تشريف بيارند ايران از اونجايی که به اتباع امريکايی تنها ۱۵ روز ويزای توريستی داده ميشه پس مجبوری همون که از پله هواپيما پيدا شد دستش رو بگيری و تو سالن ترانزيت بشونيش پای سفره عقد تا مدارک رسمي ازدواجت تا ۲۵ يا سی روز ديگه حاضر بشه بعد مدارک رو پست کنی .... اصل کار سخت اينجاست خودت که بهتر می دونی مرسولات پستي تو بهترين حالت ۲ ماه و تو بدترين حالت ۸ ماه تو راه هستن در ضمن اگه طرف به محض رسيدن مدارک به دستش اقدام کنه ۷ ماه طول ميکشه تا مدارک تو تاييد بشه و برات گيرين کارت صادر بشه .... خوب بعد دوباره رسيدن گرين کارت به دست تو مهم هستش که خودش زمان می بره
دادا می گم حيف که صفر با دوچرخه حدود ۷۰ هزارتا خرج می بره وگرنه منم پايه بودم با يه شعار دهن پر کن راه بيوفتم دور دنيا
October 2, 2006 10:39 PM
نسرين جان: (شماره ۱۸)
روت حساب ميکنم...اگه منظورت از کله موهامه که همين چهارتايی که باقی مونده به سياهی می زنه...در مورد سکسی بودنم هم شاهرگ می دم!
ببينم چه ميکنیا...
October 2, 2006 10:33 PM
چه عجب...! مرسی پروانه جان (شماره ۲۰)...روحم رو شاد کردی...خدا روح رفتگانت رو شاد کنه...
October 2, 2006 10:29 PM
شراگیم خان زند
هشت تا ده سال انقدر مسخره است که حد نداره .. خیلی خیلی طول بکشه ۲ سال است .. در صورت ازدواج درست یک سال است .. اونی که گفته هشت تا ده سال خواهر و برادر است که به دوازده سال هم میکشد .بستگان درجه اول یعنی همسر فرزند و خواهر و برادر بین یک تا دو سال است .. فقط از من به تو نصیحت به مامان بگو وکیل خوب بگیره .. برعکس اعتقاد همه که وکیل فقط پول می گیره ولی کاری نمیکنه .. من مطمینم خیلی بهتر است برای این که سفارت اصلا براش مهم نیست کارت درسته یا غلطه .. طولش میده و حسابی هم به کسی پس نمی ده .. امیدوارم زودتر به آرزوت برسی ..
October 2, 2006 10:03 PM
حیف نیست بری، نه اینکه تو حیف باشی، کلی میگم، البته تو هم حیفی.
به جای این حرفها برو "ویگن" گوش بده، اون آهنگی که میگه: " به خدا هیچ کجا تهرون نمیشه "
من سالها وسوسه رفتن داشتم ولی خوب از بس ویگن گوش دادم و پای پیاده تو کوچه پس کوچه های تهرون گم شدم که دلم نمیاد برم نوشهر، چه برسه به ...
October 2, 2006 9:15 PM
هاهاها حالا ديگه کارت به جایی رسیده تهديد می کنی:))
بی خيال بابا!
حالا بايد حتمن بری آمريکا؟
می خوای يه دختر بلژيکی رو بفرستم خواستگاريت؟ فقط کافیه کله ات سياه باشه که هست،آهان سکسی هم بايد باشی!!
بله رو بگو و قل قضیه رو بکن!
October 2, 2006 9:01 PM
رفیق از اونجایی که غیر قابل شناختی هیچوقت نیمشه فهمید که سوالت جنبه جدی داره یا جنبه انبساط خاطر همگان......
منم وکیل مهاجرتم نیستم ولی ۲ تا چیز به چشم خودم دیدم یکی از بستگان بانو ۴ ما هه ویزای نامزدی گرفت رفت یکی دیگه از اقوام سببی قرعه کشی برنده شد و رفت سفارت تو دبی گرین کارتشو بگیره اون اقا قد بلنده گفت متاسفم شما چهرتون بنظر تروریست میاد(گویا بینیش فرم مطلوبی هم نداشته)برشگردون به خاک عزیز خودمون......
نتیجه گیری اخلاقی: توکل و ایمانت قوی کن و برو کانادا بی کاری گیر دادی به این آمریکا...........
October 2, 2006 4:46 PM
فوقش ۱۰ سال ديگه شری جون. طاقت بيار .تحمل کن .فقط ۱۰ سال ديگه زندگی سگی ...ولی اگه واقعا تحمل نداری من می گم با دوچرخه ات بری زودتر نتيجه ميده آخه معلوم نيست شايد تا ۱۰ سال ديگه با اين وضعيت سياسی اصلا اجازه خروج نداشته باشيم...تازه اجازه داشته باشيم هيچ کشوری ما رو راه نده ...به ۱۰ سال ديگه همه چی فکر کن.بعد تصميم بگير که نری.لزم نيست زن بگيری ميتونی بعد از ۱۰ سال تصميم بگيری زن يا آمریکا! مسئله اين نيست وسوسه اين است(جمله آخری از شاملو بود) .دوست دارم شری.نری دلم برات تنگ ميشه .اگه ميری هر چی ميبری اين گيتارو تخته سياه و شراگيم دات نت هم ببر.جا بمونه هم تو تنها ميشی هم ما.
October 2, 2006 1:30 PM
به نظر ِ من ماکزيمم تا دو سال ِ ديگه کارِت راه ميافته:)):))
October 2, 2006 1:29 PM
اگه بتوني يه اسپانسر ميلياردر پيدا كني حتي يكسال هم طول نميكشه. خانواده اي رو ميشناسم كه حتي hello و how r u رو بلد نيستن چون يه كارخونه دار توپ اسپانسرشون بود شيش ماه نشده رفتن تركيه، ويزا گرفتن و رفتن. تازه يه پسر مشمول سربازي هم داشتن
October 2, 2006 1:19 PM
خب بچه جان به مادرت بگو راست و حسینی تکلیفت را معلوم کند دیگر...احتمالا خودش می داند چه به چه است.نه؟
October 2, 2006 12:14 PM
شراگيم عزيز - خدمت يشما معروض می دارد که اگه منتظر ي ويزای فاميلی هستی که بايد توی نوبت باشی تا همه ايرانيانی که قبل از شما متولد شدن برن تا بعد نوبت شما بشه. از شوخی گذشته بهترين راه شرکت در قرعه کشی گرين کارته و بعد ويزای کاری و يا تحصيلی. و گرنه حداقل يه ده سالی بايد توی نوبت باشی. خوبی وکيل گرفتن هم اينه که ديگه کارات روی روال و قنون پيش می ره و مراحل درست و به موقع انجام می شن که برای يه آدم نا وارد مثل اين می مونه که به علت نا واردی چند دور اضافه دور خودش بچرخه و يا در چند کوره راه گم بشه و تا وقتی به خودش بياد مي بينه موهاش مثل دندوناش سفيد شده. ولی اگه با دختر بيل گيتس ازدواج کنی فی لفور رفتی پبش جورج کوچولو.
October 1, 2006 6:15 AM
شری جونم حیف که الان باید برم بخوابم
صبح ساعت شش باید آمادهه راه افتادن بشم...
ولی اومدم برات میگم;)
October 1, 2006 2:59 AM
من اطلاع کامل دارم شراگيم جان وکيل هيچ کاری نميتونه بکنه جز پول گرفتن ور در مظان اتهام قرار دادن شما که حتما ريگی به کفشته که وکيل گرفتی....بله کسی که اين حرف رو بهت زده کاملا درست گفته پروسه گرين کارت گرفتن شما بين ۸ تا ۱۰ سال طول ميکشه.
October 1, 2006 1:16 AM
شری عزيز!
آمريکا هم بري هميني که هستي هستي!
ضمنا اگه اوضاع همینجور پیش بره تا تو بخواهی گرین کارت بگیري ایران و آمریکا یه سرزمین ميشه! الان که رئیس جمهورشون خیلي شبیه همه و میتونن جاشونو با هم عوض کنن!
آقا خيلي آقا شدي به ما سرنميزني!
October 1, 2006 1:01 AM
How long does it take from
applying to actually receiving the Green Card?
The length of time needed to process the adjustment of status depends on many factors, including the type of application (family immigration type or employment-based) and the backlog of applicants at the office where you apply.
The family-sponsored Green Card application has two stages.
Stage 1: File a petition, wait for a visa number. First the sponsor submits an I-130 petition to the regional service center. If the sponsor is eligible, then the USCIS approves the petition and sends the Green Card application to the National Visa Center. The date that it is received is the "priority date."
The beneficiary cannot proceed to the next step in obtaining a Green Card until an Immigrant Visa Number is available for him/her. If the beneficiary is the "immediate relative" (husband/wife, widow, parent, or unmarried child (under age 21) of a US citizen sponsor), then an Immigrant Visa Number is immediately available to them. In all other cases, the Visa Number will become available based on the beneficiary’s priority date, and his/her immigration preference category. Wait times differ for different preference categories and regional service centers, as shown here:
Service center location & estimate in days
Beneficiary type Vermont Nebraska Texas California
I-130 (immediate relatives) 180-760 130-160 120-160 150-360
-130 Preference categories 650-680 750-800 1100-1500
Stage 2: Apply for Adjustment of Status or Consular Processing. After the Visa Number becomes available, the beneficiary can complete the final step of the Green Card application process. If the beneficiary is outside the US, he/she must go to the local US consulate for Consular Processing (Form OF-230). Consular Processing might take 5-7 months.
If the beneficiary is legally inside the US, then he/she submits Form I-485 to apply for Adjustment of Status to become a Permanent Resident. This final step in applying for a Green Card includes many complicated tasks, including submitting supporting documentation, undergoing a physical examination, and providing fingerprints. The total time for the I-485 can be 2 years or longer.
Note: All above time estimates are based on reports available as of April 2001. The time estimates for obtaining an Green Card are a record of past performance, and do not predict future processing times. They do not predict the processing time for any particular case or situation. This information is provided as-is, with no guarantees. Use at your own risk.
Back to top >
9. What is Form I-130: Petition For Alien Relative?
The I-130 petition is the first task in applying for a family immigration sponsored Green Card. It requests an INS Green Card on behalf of a family member.
For a family-sponsored Green Card, the sponsor (a US citizen or Permanent Resident) submits a Form I-130 on behalf of his/her family members. The US Citizenship and Immigration Service uses this form to verify the relationship between the sponsor and family member, and to verify the sponsor’s eligibility. When the I-130 is approved, the family member can continue the rest of the Green Card application process.
10. Can I apply for both of my parents on the same I-130?
No. A separate I-130 petition must be submitted on behalf of each parent.
11. Can I apply for my spouse and children on the same I-130?
If you are a citizen, you must file a separate petition for your eligible:
• husband/wife
• unmarried child of any age
• married child of any age
• brother/sister
• parent
September 30, 2006 10:17 PM
شراگیم جان / قانون آمریکا یه چیزی میگه / مثلن 5 سال یا هفت سال / ولی اگر دوهزاردلار به یک وکیل اینکاره میدادی / کار در کمتر از یک سال درست می شد / بعد از 9/11 اوضاع به کلی فرق کرده / ممکنه کسی شش ماهه بگیره / کسی دوازده ساله / این بسته به آن مامور مربوطه است که چی تشخیص بده / از حالا اخلاقتو خوب کن / و نسبت به منافع آمریکا در تمام جهان / چشماتو درویش کن / شاید فرجی بشه! / من جای تو بودم / موقتی زندگی نمی کردم / شد که چه بهتر / نشد هم چیزی نباخته ای.
September 30, 2006 10:14 PM
اصلا کسی نمی تونه دقیق بگه چقدر طول میکشه.اینها بستگی به این داره که اداره مهاجرت چطور بخواد برخورد کنه.با هر کسی به یه نحوی پاسخ میدن.به نظر من از ایران بزن بیرون و برو به یک کشور اروپایی و اونجا ازدواج کن.
September 30, 2006 9:39 PM
سلام شراگیم. از قوانین امریکا من بی خبرم. ...اما عکس ها را نمی دانم چرا نمی شود دید. یعنی flickr فیلتر است؟
سلام.به نظر شما چطوری میشه ویزای توریستی گرفت؟
September 7, 2008 3:46 AM